Page 26 - index
P. 26

DİNİ EĞİTİMİN ZORUNLU OLARAK
   BAŞLAMA ZAMANI VE ÖNEMİ

	 Çağımızdatoplumlarhızlı birdeğişim göstermektedir. Bu değişimde iletişim alanındaki
gelişmelerin payı büyüktür. Toplumlardaki değişim sosyal ve kültürel alanda olduğu gibi
dinî yaşantı alanında da olmaktadır. Günümüzde insanlar her şeyi sorguladıkları gibi dinî
inançları ve yaşantıları da sorgulamaktadırlar. Özelikle yeni yetişen genç neslin din ve
inançlar konusunda doyurucu bilgilerle aydınlatılması ve sorularının cevaplandırılması
bugün kaçınılmaz bir görev hâline gelmiştir. Günümüzde bu görevi sistemli bir şekilde
yerine getirecek yer okul, yapacak kişi de öğretmendir.

           Bireyin çevresini tanıması ve uyum sağlaması kadar, kendini tanıması ve duygusal,
toplumsal, törel ve dinî gelişimini bütün olarak tamamlaması da başarılı bir hayat sürmesi
için önemlidir.

        Öğretmenin din ile ilgili ihtiyaçları karşılama ve bilgilendirme görevi, din dersinin de
diğer branşlar gibi okulda yer alması sonucunu doğurur. Din ile ilgili sorular ve bilgilenme
ihtiyacını karşılamanın yolu, okulda öğretmenin doğru bilgiyle ve uygun yöntemlerle
yapacağı din eğitimidir. Din Psikolojisi araştırmaları inanma duygusunun her insanda
bulunduğunu göstermektedir.
Bu bakış açısından hareketle DKAB eğitiminin ilkokul 4. sınıftan itibaren zorunlu
uygulanması yerine, ana sınıflarında değerler eğitimi ağırlıklı olmak üzere, ilkokul 2.
sınıftan itibaren zorunlu hale getirilmesi bir ihtiyaçtır. Hem dinî eğitim hem karakter
eğitimi pozisyonunda olacak eğitim içerikleri dini eğitimin benimsenmesi ve yerleştirilmesi
adına önemli bir basamak oluşturacaktır. Yaş düzeyleri göz önünde bulundurulduğunda
çocukların alacakları eğitimle istenen eğitim sonrası düzeye ulaşabilme şansı
yükselmektedir.

              Karakter eğitimi örtük veya açık program aracılığıyla, yetişen yeni nesle temel
insanî değerleri kazandırma, değerlere karşı duyarlılık oluşturma ve onları davranışa
dönüştürme konusunda yardımcı olma gayretlerinin tamamı olarak tanımlanabilir. Bu
yaklaşımda iyi karakteri sembolize eden temel değerler saptanmış ve bu değerlerin
kazandırılması için okul ve sınıfta uygulanması gereken yöntemler önerilmiştir. Önerilen
yöntemler çocukların erken dönem eğitim planlamasının içine alındığında pozitif yönde
fayda sağlayacaktır.
Bu eğitimin kapsamlı ve ehil kimselerce yapılmasında oldukça büyük önem taşımaktadır.
İstenilen sonuca verimli ulaşabilmek adına eğitimin din eğitimi ve manevi değerler
eğitimiyle harmanlanarak, karakter eğitimini de içine alacak şekilde oluşturulması büyük
önem taşımaktadır.

     						                 Elmas Burcu KARATAŞ
                Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
						       Yunak Orhan Erdem İmam Hatip Ortaokulu
					

             26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31