Page 36 - index
P. 36
ÇİFT KANATLI BİR OKUL
Bilirsiniz kuşlar çift kanatlıdır. Uçabilmek için bu mühim bir özelliktir. Buradan anlaşılacağı üzere uçmanın,
yükselmenin şartı kuş olmak değil çift kanatlı olmaktır. Bu yüzden bir şeyi uçurmak istediğimizde onu çift kanatlı
bir yapıya büründürürüz. Tıpkı kâğıttan yaptığımız uçaklar ya da teknoloji harikası gerçek uçaklar gibi.
Hayat da, yaşam da, insan da eğitim de çift kanatlıdır. Evet, yanlış duymadınız eğitim de çift kanatlıdır. Peki
neden? Hayattan, yaşamdan ve bu ikisinin merkezindeki insandan dolayı. Çünkü insanın bir kanadını fiziksel ve
biyolojik özellikler oluştururken diğer kanadını da ruh ve mânâ âlemi oluşturmaktadır. Diğer bir deyişle insanın
içten dışa ve dıştan içe, kabuktan öze ve özden kabuğa, adeta çember misali merkezden çevreye ve çevreden
merkeze olan sinerjik tabiatı da bunu gerektirmektedir. Eğer insanı uçurmak, yükseltmek ve yüceltmek istiyorsak
eğitimin de çift kanatlı olduğu gerçeği ihmal edilmemelidir. Zira bu çift kanatlı eğitimin iki kanadından birinin
ihmal edilmiş olması; genelde eğitim ve terbiyenin, özelde de insanın kâmil olma yolculuğunda kanadı kırık kuş
misali sendelenmesine yol açabilir. Peki, ikinci bir soru:
Bu çit kanatlı eğitimi nerelerden alabiliriz?
2012 yılından itibaren ülke genelinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı olarak açılan, daha öncesinde yaklaşık
bir asırlık köklü geçmiş ve tecrübeye sahip İmam Hatip Okulları, bahsettiğimiz bu amaca hizmet etmektedir.
Bu okullar geleceğimizi emanet edeceğimiz nesillerimize, yaşayacakları çağın bilgisini vermeyi ve becerilerini
kazandırmayı hedeflemektedir. Bununla birlikte öğrencilerimizi millî, manevî, ahlakî ve insanî değerlere sahip
ülkesine ve tüm insanlığa faydalı olma bilincine haiz olan birey olarak yetiştirilmesi de ana idealler arasındadır.
İmam Hatip kurumlarının temel vizyonlarında hem akademik yönde temel derslerin eğitimleri verilirken, hem de
insanın ruhî ve manevî yönünü perçinleyecek çalışmalar yapılmaktadır. İmam Hatip Ortaokullarıyla ilgili efradını
cami bu ifadelerden sonra ağyarını mâni birkaç söz serd edecek olursak; İmam Hatip Ortaokulları çoğu faaliyeti
dinî alanla ilgili olan bir Kur’an Kursu değildir. Ama bünyesinde Kur’an’ı öğrenme ve anlama çalışmaları titizlikle
icra edilir. Yine İmam Hatip Ortaokullarında yıldırıcı, yorucu, ders başarısına olumsuz etki edecekmiş gibi
algılanan bir Arapça dersi yoktur. Kur’an’dan süzülen bal damlalarının küçük gönüllere aktarıldığı, medeniyetleri
buluşturan bir köprü mesabesinde olan, “bir dil bir insandır” düsturuyla uygulanan iki saatlik Arapça programı
vardır. İmam Hatip Ortaokullarında Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri gibi temel derslerin normal ortaokullara
nazaran eksik olduğu algıları da gerçeği yansıtmamaktadır.
Hâsıl-ı Kelam, toplumdan gelen bu güçlü taleplerin mahsulü olan İmam Hatip Okulları, eğitim sistemimizde
özgün bir konuma sahiptir. Aklı geliştiren ve ahlâkı güzelleştiren İmam Hatip Okulları hem dinî ve millî hem de
temel akademik ve bilimsel eğitimin yapıldığı ÇİFT KANATLI BİR OKUL’ dur.
Mehmet Ali YAĞLIOĞLU
Orhan Erdem İHO Okul Müdürü
36